Aankoopregelgeving

### Preambule

1. De entiteit die de dienst op mikran.pl levert, is het bedrijf Mikran sp z.o.o sp.k met statutaire zetel in Poznań, ul. Wojskowa 3 / L4, KRS: 0000409077, ingeschreven in het National Court Register gehouden door de District Court Poznań - Nowe Miasto and Wilda in Poznań, 8th Commercial Division of the National Court Register onder het nummer: 0000409077, NIP: 7831008373, REGON: 632269678
2. Dit reglement definieert de gebruiksvoorwaarden van de mikran.pl-website.
3. Dit Reglement is gericht aan zowel Consumenten als Ondernemers die de Online Winkel gebruiken en definieert de regels voor het gebruik van de Online Winkel, evenals de regels en procedure voor het sluiten van Verkoopovereenkomsten met de Klant op afstand via de Winkel.

### Definities

1. Consument - een natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit met de Verkoper als onderdeel van de Winkel, waarvan het onderwerp niet rechtstreeks verband houdt met zijn zakelijke of professionele activiteit.
2. Klant - elke entiteit die aankopen doet via de Store.
3. Verkoper - Mikran sp.Z o.o. sp.k. met hoofdkantoor in Poznań op ul. Wojskowa 3 / L.4, postcode 60-792, NIP 7831008373, REGON 632269678.
4. Ondernemer - een natuurlijke persoon, een rechtspersoon en een organisatie-eenheid die geen rechtspersoon is, waarvan de afzonderlijke wet rechtsbevoegdheid verleent, die voor eigen rekening een economische activiteit uitvoert die gebruikmaakt van de Winkel.
5. Winkel - een online winkel gerund door de verkoper op het internetadres mikran.pl.
6. Overeenkomst op afstand - overeenkomst gesloten met de Klant in het kader van een georganiseerd systeem van het sluiten van overeenkomsten op afstand (als onderdeel van de Winkel), zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van partijen, met uitsluitend gebruik van één of meer middelen voor communicatie op afstand tot en met het sluiten van de overeenkomst.
7. Reglement - dit winkelreglement.
8. Bestelling - de intentieverklaring van de Klant ingediend via het Bestelformulier en rechtstreeks gericht op het sluiten van een overeenkomst tot verkoop van een product of producten met de Verkoper.
9. Account - het account van de klant in de winkel, het bevat gegevens die door de klant zijn verstrekt en informatie over door hem in de winkel geplaatste bestellingen.
10. Registratieformulier - een formulier dat beschikbaar is in de Store, waarmee u een account kunt aanmaken.
11. Bestelformulier - een interactief formulier dat beschikbaar is in de winkel en waarmee u een bestelling kunt plaatsen, met name door producten aan de winkelwagen toe te voegen en de voorwaarden van de verkoopovereenkomst te definiëren, inclusief de wijze van levering en betaling.
12. Winkelwagen - een onderdeel van de winkelsoftware, waarin de voor aankoop geselecteerde producten zichtbaar zijn, en het is ook mogelijk om de bestelgegevens te bepalen en te wijzigen, met name het aantal producten.
13. Product - een roerend artikel / dienst beschikbaar in de winkel die het onderwerp is van het verkoopcontract tussen de klant en de verkoper.
14. Verkoopovereenkomst - een productverkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper via de online winkel. De Verkoopovereenkomst betekent ook - naar de kenmerken van het Product - een overeenkomst voor het leveren van diensten en een overeenkomst voor specifieke werkzaamheden.

### Contact met de winkel

Adres van de verkoper: ul. Wojskowa 3 / L.4, 60-792 Pozna
E-mailadres van de verkoper: mikran@mikran.com
Telefoonnummer verkoper: +48 61 8475858
De Klant kan met de Verkoper communiceren via de adressen, telefoonnummers, e-mailadres en contactformulier die in deze paragraaf en op de website van de Winkel worden vermeld.

###Technische benodigdheden

Om de Store te gebruiken, inclusief het bladeren door het assortiment van de Store en het plaatsen van bestellingen voor Producten, hebt u een eindapparaat met internettoegang en elk type webbrowser nodig.

### Algemene bepalingen

1. Deze online winkel verkoopt goederen via internet.
2. Bestellingen worden geaccepteerd door de website in het mikran-domein.
3. Direct na het plaatsen van de bestelling ontvangt de klant een e-mail dat de bestelling is afgeleverd in de winkel.
4. De bestelling wordt verwerkt op voorwaarde dat de goederen beschikbaar zijn in het magazijn of bij de leveranciers van de winkel. In het geval van onbeschikbaarheid van een deel van de goederen waarop de bestelling betrekking heeft, wordt de Klant geïnformeerd over de status van de bestelling en beslist hij over de wijze van uitvoering (gedeeltelijke uitvoering, verlenging van de wachttijd, annulering van de gehele bestelling). Als het product is gemarkeerd als 'Beschikbaar om te bestellen', betekent dit dat het niet is ingevoerd in het magazijn van mikran.pl, maar waarschijnlijk verkrijgbaar is bij leveranciers. De prijs van dergelijke goederen is de prijs vanaf de laatste levering aan het Mikran-magazijn. De verkoper kan niet garanderen dat deze prijs hetzelfde blijft voor de volgende levering. Daarom hebben zowel de Klant als de Winkel bij een prijswijziging bij de leverancier of een lange leveringsdatum het recht om zich zonder gevolgen terug te trekken uit de transactie.
5. Een beperkt aantal goederen is bestemd voor promotionele en verkoopverkopen en bestellingen worden verwerkt in de volgorde waarin bevestigde bestellingen voor deze goederen zijn ontvangen, totdat de voorraden die onder deze vorm van verkoop vallen, zijn uitgeput.
6. Voor elke bestelling wordt een btw-factuur opgemaakt. De btw-factuur wordt opgemaakt wanneer alle door de klant bestelde goederen zijn voltooid en klaar zijn voor verzending.
7. De klant mag de bestelling wijzigen totdat de factuur is opgemaakt. De klant kan de bestelling in zijn geheel intrekken totdat deze is verzonden. Bovenstaande wijzigingen kunnen worden doorgevoerd door contact op te nemen met het Customer Service Office.
8. Alle prijzen zijn in Poolse zloty's en inclusief BTW. De prijs die voor elk product wordt vermeld, is bindend op het moment van het plaatsen van de bestelling door de klant. De winkel behoudt zich het recht voor om de prijzen van de aangeboden goederen te wijzigen, nieuwe goederen aan het aanbod van de online winkel toe te voegen, promotieacties op de website van de winkel uit te voeren en te annuleren of hierin wijzigingen aan te brengen. De goederen worden geleverd op de door de klant gekozen en in de bestelling gespecificeerde wijze.
9. De orderafhandelingstijd is de tijd vanaf het plaatsen van de bestelling tot het verzenden van de bestelde goederen vanuit de winkel, alleen werkdagen worden in aanmerking genomen. Een bestelling van goederen met verschillende levertijden wordt verzonden na het afronden van de bestelling, dus na de langste van de opgegeven tijd.
10. Datum van ontvangst van de zending = tijdstip van voltooiing + geschatte levertijd. De goederen worden geleverd binnen 30 dagen vanaf de datum van het sluiten van het contract.
11. Zendingen worden geleverd door de leverancier die door de klant is geselecteerd op het moment van bestellen.
12. De betalingswijze wordt door de Klant gekozen op het moment van het plaatsen van de bestelling.

### Het recht om het contract te herroepen

1. De consument kan de in de winkel gekochte goederen zonder opgave van redenen afstaan ​​binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de zending.
2. Het lopen van de tijdslimiet gespecificeerd in sec. 1 begint met de bezorging van het product aan de consument of een door hem aangewezen andere dan de vervoerder.
3. In het geval van een Overeenkomst die betrekking heeft op veel producten die afzonderlijk, in batches of in delen worden geleverd, geldt de in art. 1 loopt vanaf de levering van het laatste artikel, batch of onderdeel.
4. De consument kan de overeenkomst herroepen door bij de verkoper een verklaring van herroeping van de overeenkomst in te dienen. Om de termijn voor herroeping van de Overeenkomst te halen, volstaat het dat de Consument vóór het verstrijken van deze termijn een verklaring stuurt.
5. De verklaring kan per traditionele post, het contactformulier of per e-mail worden verzonden door de verklaring naar het e-mailadres van de verkoper te sturen.
6. De verklaring kan worden ingediend op het formulier waarvan het model is gevoegd bij de wet van 30 mei 2014 betreffende de rechten van de consument, maar is niet verplicht.
7. De verkoper mag wachten met de terugbetaling totdat het product terug is ontvangen.
8. De consument dient het product onverwijld terug te sturen naar het in dit Reglement vermelde adres van de Verkoper, uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop hij de Verkoper op de hoogte heeft gesteld van de herroeping van de Overeenkomst. De termijn wordt gehaald als de Consument het Product binnen 14 dagen terugstuurt.
9. Het retourneren van de goederen is alleen mogelijk als de goederen op geen enkele manier zijn gebruikt, gekopieerd of beschadigd.
10. De geretourneerde goederen dienen samen met de daarbij ontvangen factuur te worden teruggestuurd.
11. De winkel garandeert de teruggave van het bedrag gelijk aan de prijs van de goederen. Het bedrag wordt onmiddellijk terugbetaald door overschrijving op de door de klant aangegeven rekening of per postwissel naar het adres aangegeven in de bestelling, of anderszins naar keuze van de klant.
12. Bij het terugzenden van de goederen is de klant verplicht de verzendkosten te dekken.
13. De kosten voor het terugzenden van de goederen worden niet gerestitueerd.
14. Het herroepingsrecht van een overeenkomst op afstand komt de Consument niet toe met betrekking tot de Overeenkomst:

- waarbij het voorwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de consument of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen,
- waarbij het onderwerp van de service een artikel is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die niet kan worden geretourneerd na opening van de verpakking vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen, als de verpakking na levering is geopend,
- waarbij het onderwerp van de dienst een artikel is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft,
voor het verlenen van diensten, indien de Verkoper de dienst volledig heeft geleverd met de uitdrukkelijke toestemming van de Consument, die voor aanvang van de dienst werd geïnformeerd dat hij nadat de Verkoper de dienst heeft uitgevoerd, het recht zal verliezen om de Overeenkomst te herroepen
- waarbij de prijs of vergoeding gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Verkoper geen invloed heeft en die zich vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de Overeenkomst kunnen voordoen,
- waarbij het voorwerp van de dienst zijn zaken die na levering naar hun aard onlosmakelijk verbonden zijn met andere zaken,
- waarbij het onderwerp van de dienst geluids- of beeldopnamen zijn of computersoftware geleverd in een verzegelde verpakking, indien de verpakking na levering is geopend,
voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is vastgelegd, indien de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke instemming van de consument vóór de termijn voor het herroepen van de overeenkomst en na de verkoper te hebben geïnformeerd over het verlies van het recht om de overeenkomst te herroepen.

15. Het in de punten 1-14 vermelde herroepingsrecht is ook van toepassing op de Klant.

### Klachten en garanties

1. Onregelmatigheden met betrekking tot het functioneren van de winkel kunnen door de klant schriftelijk worden gemeld via het contactformulier. De klant dient zijn voor- en achternaam, correspondentieadres, soort en datum van de onregelmatigheid te verstrekken. Bij een klacht dienen dezelfde gegevens te worden verstrekt.
2. De klant kan naar eigen inzicht gebruik maken van de garantierechten direct bij de garant (productfabrikant) of bij aangegeven diensten (geldt voor producten die onder de fabrieksgarantie vallen) en de rechten die hij van de verkoper op grond van de garantie toekomt.
3. De winkel is verplicht de goederen zonder gebreken vrij te geven. In het geval van een defect aan de goederen, heeft de klant in het bijzonder het recht om een ​​klacht in te dienen binnen 2 jaar vanaf de datum van levering van de goederen en 1 jaar vanaf de datum waarop het defect in de goederen is geconstateerd. Volgens de voorwaarden van het Burgerlijk Wetboek kan de klant verzoeken om reparatie van de goederen, vervanging van de goederen door goederen die vrij zijn van gebreken, vermindering van de prijs van de goederen of zich terugtrekken uit het verkoopcontract.
4. In geval van constatering van mechanische schade tijdens de levering, of het rechtstreeks indienen van een klacht bij de verkoper, dient de klant het defecte product per post op te sturen naar het adres van Mikran sp.Z o.o. sp.k. ul. Wojskowa 3, 60-792 Pozna. De winkel accepteert geen pakketten die onder rembours worden verzonden.
5. De factuur dient bij de geretourneerde goederen te worden gevoegd.
6. Goederen/apparatuur retour gestuurd onder de klacht/retour dienen verpakt te worden in de originele fabrieksverpakking. Bij afwezigheid van de verpakking van de fabrikant is mikran.pl niet verantwoordelijk voor schade aan de goederen tijdens het transport.
7. Klachten worden onmiddellijk behandeld, uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst door de winkel van de zending met het defecte product. Als de klant een ondernemer is met een eenmanszaak die de aankoop heeft gedaan voor doeleinden die geen verband houden met het bedrijf, wordt de garantie binnen 14 dagen na indiening in aanmerking genomen.
8. In het geval van een gerechtvaardigde klacht, zullen de goederen worden beschadigd - in overeenstemming met het verzoek van de klant - gerepareerd of vervangen door een andere, volledige waarde, zal de winkel de prijs van de goederen verlagen of de terugtrekking van de klant uit de koopovereenkomst.
9. Als het onmogelijk is om het product te repareren of te vervangen door een ander product dat vrij is van gebreken (bijvoorbeeld door niet op voorraad), zal de winkel, afhankelijk van de wil van de klant, het equivalent van de productprijs teruggeven of andere beschikbare producten aanbieden in de winkel om uit te kiezen.
10. De kosten in verband met het retourneren van de geadverteerde goederen worden door de winkel direct na acceptatie van de klacht geretourneerd.
11. Overeenkomstig de wet van 29 juli 2005 betreffende afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (Journal of Laws No. 180, item 1495), heeft de klant, bij aankoop van elektrische of elektronische apparatuur, het recht om oude (gebruikte) apparatuur van hetzelfde type naar de winkel waar hij een nieuw product heeft gekocht. De kosten voor het verzenden van gebruikte apparatuur zijn voor rekening van de klant.
12. De verkoopovereenkomst komt tot stand tussen de Klant en Mikran sp.z o.o. sp.k. Consolidatie, beveiliging en openbaarmaking van essentiële bepalingen van het gesloten contract vindt plaats door afdrukken en overhandigen aan de klant met de verzending van de btw-factuur.
13. Het contract voor de verkoop van goederen wordt gesloten in overeenstemming met de Poolse wet en in het Pools.
14. Alle goederen die in de winkel beschikbaar zijn, vallen onder de fabrieksgarantie.

### Betaalmethoden
1. Bankoverschrijving.
2. Rembours,
3. Elektronische betaling (online overschrijving) uitgevoerd door Krajowy Integrator Płatności S.A. ul. st. Marcin 73/6 61-808 Poznań onder het domein tpay.com
4. Elektronische betaling (online overschrijving) uitgevoerd door PayPro SA ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań onder het domein Przelewy24.pl
5. Elektronische betaling (online overschrijving) uitgevoerd door ING Bank Śląski S.A. onder het domein imoje.pl
6. Creditcardbetaling via stripe.com.
7. Gedetailleerde informatie over leveringsmethoden en aanvaardbare betalingsmethoden is te vinden op de website van de winkel.

###Persoonlijke gegevens

In verband met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46 / EG (RODO / AVG) informeren wij u vriendelijk dat:

- De beheerder van de persoonlijke gegevens die door de klant worden verstrekt in verband met het gebruik van de diensten van de online winkel is Mikran sp.z o.o. sp.k met hoofdkantoor in Poznań op ul. Wojskowej 3 / L.4 (60-792) ingeschreven in het National Court Register onder het nummer KRS 0000409077.
- Voor alle zaken die verband houden met de bescherming van persoonsgegevens, inclusief het intrekken van toestemmingen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, kunt u contact opnemen met het adres dat is vermeld in de contactgegevens.
- Persoonlijke gegevens die door de Klant worden verstrekt tijdens de registratie, de daaropvolgende bewerking van het account op de website mikran.pl en bij het doen van aankopen in de online winkel, worden verwerkt door Mikran sp.z o.o. sp.k., in de eerste plaats om het gesloten verkoopcontract uit te voeren onder de voorwaarden beschreven in dit reglement.
- Daarnaast worden de gegevens verwerkt door Mikran sp.z o.o. sp.k. voor de marketing van eigen diensten (in gevallen waarin de wet de verwerking van gegevens voor dit doel toestaat zonder de toestemming van de betrokkene, op basis van de rechtsgrond die is vermeld in artikel 6, lid 1, onder f), van de AVG).
- Als de klant de nieuwsbrief bestelt, worden de gegevens ook verwerkt met het oog op het leveren van de nieuwsbriefservice volgens de voorwaarden die in dit reglement zijn uiteengezet.
- Als de klant aanvullende toestemming geeft, worden zijn persoonlijke gegevens ook verwerkt om de klant te informeren over nieuwe goederen, promoties en diensten die beschikbaar zijn in de winkel.
- Bij het doen van betalingen worden persoonsgegevens voor zover nodig voor het doen van betalingen via betalingssystemen aan de tussenpersoon ter beschikking gesteld.
- In het geval van levering van het bestelde Product via koeriersbedrijven - zullen deze bedrijven worden voorzien van de persoonlijke gegevens van de ontvanger van het pakket die nodig zijn voor de levering van de bestelling, inclusief informatie voor communicatie met de ontvanger (telefoonnummer en / of e-mailadres).
- Zowel in het geval van betaling als levering kan de klant informatie verkrijgen over deze systemen of koeriersbedrijven op het adres dat beschikbaar is in de contactgegevens.
- Door een bestelling te plaatsen, stemt de Klant ermee in zijn persoonsgegevens in de database van Mikran sp.z o.o. te plaatsen. sp.k. en voor hun verwerking voor de doeleinden van het contract. Het verstrekken van persoonlijke gegevens door de klant is vrijwillig, maar het ontbreken van toestemming voor de verwerking ervan verhindert dat de winkel de bestelling voltooit. De klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van valse persoonsgegevens.
- De persoonsgegevens van klanten worden bewaard voor de tijd die nodig is om het contract voor de levering van elektronische diensten uit te voeren en na voltooiing ervan, met het oog op de uitvoering door Mikran sp.z o.o. sp.k. rechten en plichten onder toepasselijk recht.
- De klant heeft het recht om zijn persoonsgegevens in te zien, te corrigeren, de verwerking te verwijderen of te beperken, het recht om bezwaar te maken tegen verdere verwerking, het recht op doorgifte van persoonsgegevens en het recht om een ​​klacht in te dienen bij de toezichthoudende instantie met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens gegevens.
- Mikran sp.z o.o. sp.k. als beheerder van persoonsgegevens betracht het de grootst mogelijke zorgvuldigheid bij de bescherming van persoonsgegevens en het recht op privacy. Persoonsgegevens worden beschermd in overeenstemming met de wet van 29 augustus 1997 betreffende de bescherming van persoonsgegevens (dwz Journal of Laws No 101 van 2002, item 926) zoals gewijzigd) en Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van dergelijke gegevens, en het intrekken van Richtlijn 95/46/EG (AVG) op een manier die toegang door derden verhindert. Alle maatregelen voor informatiebescherming die door de beheerder worden gebruikt, voldoen aan de beschermingsnormen waarnaar wordt verwezen in de aangegeven wettelijke bepalingen

###Slotbepalingen
1. De rechtbank die bevoegd is voor alle geschillen die voortvloeien uit de koopovereenkomst is de rechtbank die bevoegd is voor de vestigingsplaats van de verweerder of de rechtbank die bevoegd is voor de plaats van uitvoering van de overeenkomst.
2. Dit reglement is geldig vanaf 20 januari 2021 tot oproeping.
3. De Winkel behoudt zich het recht voor het Reglement te wijzigen. Alle wijzigingen aan de voorschriften treden in werking op de datum die wordt aangegeven door de winkel, niet korter dan 7 dagen vanaf de datum waarop ze beschikbaar zijn gesteld op de website www.mikran.pl. Bestellingen die zijn geplaatst vóór de ingangsdatum van wijzigingen van dit Reglement, worden uitgevoerd op basis van de bepalingen die van kracht zijn op de datum van het plaatsen van de bestelling.